Deklaracja Dostępności
Urząd Gminy w Skrzyszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://skrzyszow.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. - filmy opublikowane przed 23 września 2020 roku nie posiadają napisów dla osób niesłyszących, - część plików nie jest dostępnych cyfrowo, zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu, - część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu. mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Poprawienie dostępności wszystkich dokumentów na dostępne niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Treści nieobjęte przepisami
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych. - Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi. - Transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. Do 30 dni po transmisji, publikujemy nagranie z napisami z tych obrad.
Nadmierne koszty
- „Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny. Więcej informacji poniżej.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
- możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
- nawigacja za pomocą skrótów klawiszowych
- wybór kilku różnych wiariantów filtrów nasycena barw
- ustawienia tekstu: odstęp między wierszami, między paragrafami, między literami, między słowami
- wybór wyrównania tekstu - do lewej, do środka, do prawej
- dodatkowa możliwość zmiany czytelności tekstu - wybór fontu czytelnego oraz dysleksyjnego
- dodatkowe funkcje pomocnicze: linia pomocnicza, maska pomocnicza, wirtualna klawiatura, ukrycie obrazów, wyłączenie animacji, duży kursor czarny, duży kursor biały
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- filmy opublikowane przed 23 września 2020 roku nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo, zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu,
- część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Poprawienie dostępności wszystkich dokumentów na dostępne niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Imię i nazwisko: Piotr Chrupek
E-mail: p.chrupek@ug.skrzyszow.pl
Numer telefonu: 14 688-70-37
Opis procedury:
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Rzecznika Praw Obywatelskich,
- Adres: Al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa,
- E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dojazd do siedziby Urzędu Gminy w Skrzyszowie – do urzędu można dotrzeć drogą powiatową nr 1367k . Znak drogowy wskazujący dojazd bezpośrednio do urzędu znajduje się przy drodze powiatowej pomiędzy Gminnym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Skrzyszowie a Zespołem Szkół Podstawowych w Skrzyszowie.
W odległości ok. 100 metrów od wejścia głównego do urzędu znajduje się przystanek autobusowy.
Komunikacja autobusowa (prywatni przewoźnicy) – brak autobusów niskopodłogowych.
Dostępność wejścia
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Wejście przystosowane dla niepełnosprawnych znajduje się od strony parkingu dla pracowników (prawe skrzydło budynku Urzędu Gminy w Skrzyszowie – od północy). Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy urzędu.
Dostępność parkingu
Urząd Gminy w Skrzyszowie posiada parking ogólnodostępny. Osoby niepełnosprawne mogą skorzystać z parkingu dla pracowników w celu załatwienia spraw w urzędzie.
Dostępność toalety
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku. Toaleta jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku
Istnieje możliwość pomocy niepełnosprawnym, w tym celu należy zadzwonić do sekretariatu urzędu gminy 14 688-70-00 lub wysłać e-maila na adres sekretariat@ug.skrzyszow.pl.
Utrudnienia
Brak windy.
Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku
W przypadku trudności w dotarciu interesanta na I piętro urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
Interesantom zapewnia się informację na temat rozkładu budynku
- Tablica informacyjna zamieszczona wewnątrz budynku (na parterze)
- Pracownik Dziennika Podawczego znajdujący się przy wejściu głównym do urzędu.
Obsługa osób słabosłyszących
Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.
Więcej informacji w zakładce Komunikacja w języku migowym.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- zainstalowana pętla indukcyjna do obsługi klientów słabosłyszących znajdująca się w kasie w budynku Urzedu Gminy w Skrzyszowie,
- zapewnienie napisów w nagraniach z Posiedzeń Rady Gminy Skrzyszów
- oznakowanie pomieszczeń biurowych tabliczkami z zastosowaniem alfabetu Braille'a dla osób niewidzących
- Stosownie do przepisów art. 7 i 8 ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r., Nr 209, poz. 1243 ) osobom uprawnionym Urząd Gminy w Skrzyszowie zapewnia pomoc w kontaktach z Urzędem. Aby umożliwić właściwą organizację po stronie urzędu, uprzejmie prosimy o zastosowanie się do poniższych zaleceń i wskazówek:
1. Korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego – zapotrzebowanie na usługę tłumaczeniową winno być zgłoszone na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą.
Wizyta w siedzibie Urzędu Gminy Skrzyszów może odbyć się w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek 900 – 1700 wtorek – piątek od 730 – 1530
Każdy pracownik Urzędu, ma obowiązek okazania wszelkiej pomocy osobie uprawnionej.
2.W celu nawiązania kontaktu z Urzędem osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z:
§ poczty elektronicznej - adres: sekretariat@ug.skrzyszow.pl
§ centrali telefonicznej - nr +48 14 6326330,
§ przesyłania faxów do sekretariatu - nr +48 14 6326332,
§ korzystania z platformy e-puap - http://epuap.gov.pl/wps/portal/
§ Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) – www.wrotamalopolski.pl/bip/skrzyszow/
§strony internetowej Gminy http://www.skrzyszow.pl
3.Obiekt Urzędu jest przystosowany do potrzeb osób uprawnionych poprzez:
§pozostawienie do dyspozycji osób uprawnionych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych znajdujących się na parkingu obok budynku Urzędu Gminy,
§ możliwość korzystania z podjazdu dla osób na wózkach od strony północnej budynku Urzędu Gminy.