Przejdź do stopki

Deklaracja Dostępności

Urząd Gminy w Skrzyszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://skrzyszow.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. - filmy opublikowane przed 23 września 2020 roku nie posiadają napisów dla osób niesłyszących, - część plików nie jest dostępnych cyfrowo, zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu, - część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu. mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Poprawienie dostępności wszystkich dokumentów na dostępne niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

Treści nieobjęte przepisami

- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych. - Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi. - Transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. Do 30 dni po transmisji, publikujemy nagranie z napisami z tych obrad.

Nadmierne koszty

- „Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny dokonanej przez podmiot publiczny. Więcej informacji poniżej.

>>>>Raport z badania<<<<

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery)
  • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie
  • nawigacja za pomocą skrótów klawiszowych
  • wybór kilku różnych wiariantów filtrów nasycena barw
  • ustawienia tekstu: odstęp między wierszami, między paragrafami, między literami, między słowami
  • wybór wyrównania tekstu - do lewej, do środka, do prawej
  • dodatkowa możliwość zmiany czytelności tekstu - wybór fontu czytelnego oraz dysleksyjnego
  • dodatkowe funkcje pomocnicze: linia pomocnicza, maska pomocnicza, wirtualna klawiatura, ukrycie obrazów, wyłączenie animacji, duży kursor czarny, duży kursor biały

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • filmy opublikowane przed 23 września 2020 roku nie posiadają napisów dla osób niesłyszących,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo, zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu,
  • część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu.
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • część plików została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Poprawienie dostępności wszystkich dokumentów na dostępne niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:

Imię i nazwisko: Piotr Chrupek

E-mail: p.chrupek@ug.skrzyszow.pl

Numer telefonu: 14 688-70-37

Opis procedury:

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dojazd do siedziby Urzędu Gminy w Skrzyszowie –  do urzędu można dotrzeć drogą powiatową nr 1367k .  Znak drogowy wskazujący dojazd bezpośrednio do urzędu znajduje się przy drodze powiatowej pomiędzy Gminnym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Skrzyszowie a Zespołem Szkół Podstawowych w Skrzyszowie.

W odległości  ok. 100 metrów od wejścia głównego do urzędu znajduje się przystanek autobusowy.

Komunikacja autobusowa (prywatni przewoźnicy) – brak autobusów niskopodłogowych.

Dostępność wejścia

Do budynku prowadzą dwa wejścia. Wejście przystosowane dla niepełnosprawnych znajduje się od strony parkingu dla pracowników (prawe skrzydło budynku Urzędu Gminy w Skrzyszowie – od północy).  Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy urzędu.

Dostępność parkingu

Urząd Gminy w Skrzyszowie posiada parking ogólnodostępny. Osoby niepełnosprawne mogą skorzystać z parkingu dla pracowników w celu załatwienia spraw w urzędzie.

Dostępność toalety

Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze budynku. Toaleta jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku

Istnieje możliwość pomocy niepełnosprawnym, w tym celu należy zadzwonić do sekretariatu urzędu gminy 14 688-70-00 lub wysłać e-maila na adres sekretariat@ug.skrzyszow.pl.

Utrudnienia  

Brak windy.

Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku

W przypadku trudności w dotarciu interesanta na I piętro urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

Interesantom zapewnia się informację na temat rozkładu budynku

  • Tablica informacyjna zamieszczona wewnątrz budynku (na parterze)
  • Pracownik Dziennika Podawczego znajdujący się przy wejściu głównym do urzędu.

Obsługa osób słabosłyszących

Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.

Więcej informacji w zakładce Komunikacja w języku migowym.

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

- zainstalowana pętla indukcyjna do obsługi klientów słabosłyszących znajdująca się w kasie w budynku Urzedu Gminy w Skrzyszowie,

- zapewnienie napisów w nagraniach z Posiedzeń Rady Gminy Skrzyszów

- oznakowanie pomieszczeń biurowych tabliczkami z zastosowaniem alfabetu Braille'a dla osób niewidzących

- Stosownie do przepisów art. 7 i 8 ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r., Nr 209, poz. 1243 ) osobom uprawnionym Urząd Gminy w Skrzyszowie zapewnia pomoc w kontaktach z Urzędem. Aby umożliwić właściwą organizację po stronie urzędu, uprzejmie prosimy o zastosowanie się do poniższych zaleceń i wskazówek:

1. Korzystanie z pomocy tłumacza języka migowego – zapotrzebowanie na usługę tłumaczeniową winno być zgłoszone na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą.
Wizyta w siedzibie Urzędu Gminy Skrzyszów może odbyć się w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek 900 – 1700 wtorek – piątek od 730 – 1530
Każdy pracownik Urzędu, ma obowiązek okazania wszelkiej pomocy osobie uprawnionej.

2.W celu nawiązania kontaktu z Urzędem osoby mające trudności w komunikowaniu się  mogą skorzystać z:

§   poczty elektronicznej - adres: sekretariat@ug.skrzyszow.pl

§ centrali telefonicznej - nr +48 14 6326330,

§ przesyłania faxów do sekretariatu - nr +48 14 6326332,

§ korzystania z platformy e-puap - http://epuap.gov.pl/wps/portal/

§ Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) – www.wrotamalopolski.pl/bip/skrzyszow/

§strony internetowej Gminy http://www.skrzyszow.pl

3.Obiekt Urzędu jest przystosowany do potrzeb osób uprawnionych poprzez:
§pozostawienie do dyspozycji osób uprawnionych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych znajdujących się na parkingu obok budynku Urzędu Gminy,
§  możliwość korzystania z podjazdu dla osób na wózkach od strony północnej budynku Urzędu Gminy.